top of page
Sök
  • Skribentens bildJan Gleisner

Bröllopsfotograf på Teneriffa, Kanarieöarna

Uppdaterat: 3 feb.


2017 års högsäsong för bröllop i Stockholm är över. För min del har det varit den bästa någonsin (så intensiv att jag inte ens hunnit blogga). Ser fram emot en gråbrunkallblötochtrist vinter med extra slask fram till april? Mjoää... inte så mycket.

Så igår var jag på ett av vinterhalvårets första utlandsuppdrag. Ett ukrainskt par förenades i guds och församlingens närvaro i Costa Adeje på Teneriffa. En tålig skara må jag säga, för där dök paret upp i svart 3-delad kostym och lågskor respektive klassig stor brudklänning och högklackat. Samt den där ljusa känsliga kaukasiska hyn som redan var rödbränd. Och ingen solskyddskräm idag...

Men ut bland sand och sten skulle de. 26 grader. Solen nästan i zenit. Gästerna var också uppklädda - tydligen var klädkoden Mörk kostym. Så med blandad bävan och beundran dokumenterade jag en högtidlig vigsel i det fria: Naturen som mäktig inramning åt en samling mycket solvarma bröllopsfirare.

Bröllopspar på avkylning. Playa los Callados, Las Americas, Teneriffa. Bröllopsfotograf Jan Gleisner
146 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page