top of page
Sök
  • Skribentens bildJan Gleisner

Hjälp till här nu: Gift er i Norrvikens japanska trädgård

Uppdaterat: 2 jan.


Norrvikens japanska trädgård... Jag ska fotografera ett bröllop där. Enda som fattas är en vigselförrättare och ett par giftasmogna.

Japanska trädgården, Norrvikens trädgårdar, Båstad, brölllopsfotograf Gleisner

Den vanliga ordningen är att paren letar upp mig, oftast när de bokat tid och plats för vigsel och fest. Men nu vill jag bestämma. Och då blir det Norrvikens trädgårdar utanför Båstad, främst dess japanska trädgård. Jag vill fotografera ett bröllop där!

Anläggningen låg i halvträda i decennier - fanns inte resurser att hålla standarden uppe även om det fanns gott om entusiaster. Men PEAB köpte stället och investerar nu rejält. Påkostat. Smakfullt. Kanske en smula över krönet med en mängd små högtalare i trädgården som spelar Drottningholmsmusik på väg upp mot slottet. Men den japanska trädgården... IIIH!

Så ju förr vi kan ordna det, desto trevligare för oss alla. Nog för att jag mest är bröllopsfotograf i Stockholm. Och visst är det bra och så där... Men platser som Norrvikens japanska trädgård - det är sånt som lockar mig (och gärna er) ut ur komfortzonen. Se några simpla mobilklipp jag tog i mitten av maj. Se och förstå varför vi ska ta era bröllopsbilder där.

Alltså: Boka mig för bröllopsfotografering i Norrvikens japanska trädgård. Kniper det så kan jag nog jaga fram en vigselförrättare åt er. Eller ännu singel? Inga problem:

56 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page