top of page
Sök
  • Skribentens bildJan Gleisner

Bröllopsfotograf - blott 100 mil från polcirkeln


Bröllopsfotograf goes selfiefotograf

Bröllopssäsongen drog igång tidigt - redan på årets första lördag.

Paret ville ha ceremonin fotad á la paparazzi. Ingen stil egentligen men min tolkning var att gömma mig bakom en balustrad på orgelläktaren för att ta "smygbilder".

Halva församlingen hade förresten flugits in från Colombia. Verkade vara en frusen skara: De var sist att lämna kyrkvärmen men smög kvickt tillbaka in igen efter gruppfotograferingen utanför. Vilket påminner mig att Stockholm bara ligger 100 mil från polcirkeln. Vilket i sin tur påminner mig om att jag förra vintern fotograferade bröllop på Teneriffa. Det var rätt okej.

17 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page